Oбщински пари сe наливат в партийни медии - ІІ

Oбщински пари сe наливат в партийни медии - ІІ

Oбщинските юристи изготвят анализ кои договори за медийно отразяване, сключени по времето на Славчо Атанасов, могат да бъдат запазени и кои да бъдат прекратени, заяви кметът Стефан Стоянов. Той потвърди, че подготвя доклад до кмета Иван Тотев по въпроса. В момента Стоянов проверява два договора на общината за медийно отразяване на кандидатурата на Пловдив за европейска столица на културата. Единият от тях е с фирма „Лахезис" ООД на стойност 49 833 лв. без ДДС за медийното обслужване от сайта Пловдив медия, за който Дарик съобщи преди седмица, а другият с Нова българска телевизия, собственост на Международен панаир Пловдив. Община Пловдив не е прекратила и договора за информационно обслужване с вестник „Новият глас", сключен по време на управлението на Славчо Атанасов. Според клаузите в него 150 000 лева от годишния бюджет на общината постъпват по сметките на дружеството „Евроком България" ЕООД, става ясно от сайта на Агенцията за обществени поръчки. Сключеният през 2009 г. контракт е рамков за срок от 4 години и се подновява на всеки 12 месеца. В същото време бившият главен секретар на общината Борислав Инчев съобщи, че са били предприети действия по подновяването на споразумението, но преподписването не се е случило по време на старото управление. При конкурса за избор на ежедневник преди две години общината за пръв път не е дала приоритет на тиража на участващите медии. Водещият критерий е бил „най-ниска цена" и логично заради по-ниския тираж, „Новият глас" е предложил най-изгодната тарифа. Другите участници - „Марица" и пловдивското издание на „Труд" и „24 часа" са обжалвали резултатите пред Комисията за защита на конкуренцията. Димитър Бонев от рекламния отдел на в-к „Марица" коментира, че конкурентите на „Новият глас" са останали с впечатлението, че конкурсът е бил предрешен. Той недоумява и за четиригодишната рамка на договора, която е прецедент при избора на медия за информационно обслужване. (Чуйте цялото предаване „Предай нататък" в прикачения звуков файл) Над половин милион лева са харчени годишно от общинския бюджет по време на управлението на кмета Славчо Атанасов за осигуряване на т. нар. "медиен комфорт", като повечето от тях са пълнили касите на близки до предишното управление на града фирми, които притежават новооткрити (преди парламентарните избори 2009-та год) регионални вестници и интернет сайтове. Повечето от договорите са подписани на стойност близка до 50 000 лв., за да се избегне процедурата по възлагане на обществени поръчки, какъвто е случаят с "Лахезис" ООД - фирмата собсвеник на сайта PlovdivMedia, за който бившият кмет на града не отрече, че е нa ВМРО-НИЕ. Както Дарик радио съобщи, през 2010 г. договорът с "Лахезис" ООД е за обнародване решенията на ОбС и e на стойност 49 200 лв. За настоящата 2011 г. има още по-фрапиращ договор между Община Пловдив и "Лахезис" ООД на стойност 49 833 лв. без ДДС за "Провеждане на кампания по кандидатурата на град Пловдив за европейска столица на културата в електронна медия". Подобен договор е сключен и с панаирната телевизия НБТ. Договорите за информационно обслужване, каквито има и Дарик радио с различни институции, се подписват традиционно с водещи информационни медии, което се изисква и от закона. Разгласяването на решенията на Общинския съвет трябва да става в официалния сайт на общината, както и в ежедневници (но не елктронни). По време на мандата на Славчо Атнасов обаче, подобни контракти са сключвани предимно с новосъздадени регионални медии, близки до управлението, в което участваха БСП и ВМРО-НИЕ, което се доказва от наличната документация. Според информация от сайта на Агенцията по обществени поръчки, с приетия за официоз на БСП в. "Новият глас", са сключвани договори на стойност 150 000 лв. за информационно обслужване (като изпълнител на договора е посочено дружеството "Евроком България" ЕООД). За сравнение договорите с национални ежедневници (от групата на Икономедиа и ВАЦ) и регионални информационни лидери като в. "Марица" (с 20 пъти по-висок тираж), са на стойност в пъти по-ниска. В същото време като критерий за оценка на офертата и основание за печелене на обществената поръчка от в. "Новият глас" е записано "най-ниска цена". Оказа се, че критерият най-ниска цена е бил спазен, но за сметка на това е пренебрегнато значението на други изисквания като например голям тираж, който гарантира на общината несравнимо по-голяма аудитория. Сключените договори, които скандализираха пловдивската общественост, показват, че приблизително по 600 лв. всеки работен ден се преливат от общинската хазна в панаирния вестник "Новият глас", притежаван от мажоритарния собственик на панаира и областен лидер на БСП Георги Гергов, а статия в сайта PlovdivMedia струва на пловдивчани средно около 1500 лв.

   

0 коментарa

Виж още